Martinepoot’s Weblog


bushokje en regen
March 25, 2008, 5:44 pm
Filed under: Uncategorized

regen.jpgregen_copy2.jpg
Het is alweer een paar dagen geleden toen ik s’avonds in mijn eentje in het buskhokje bij Vlaardingen Centrum zat. Op de een of andere manier, schrijf ik mijn belevenissen liever met de hand dan dat ik ze meteen op mijn blog zet, maar zo raak je ze in ieder geval niet kwijt.
Het was zo’n avond waarin je liever thuis lekker op de bank zit met een kopje thee en naar de regen storm kijkt dan te werken. Werken kan ik het ook niet echt noemen, want door het slechte weer voelde geen enkel persoon zich genoodzaakt wat te eten bij cafe Anver. Jammer.. 2 uur lang stilgestaan, beetje geluisterd naar de ow zo ‘leuke’ muziek en de glazen extra schoongemaakt om nog een bezigheid te hebben. Het klinkt mischien wel lekker 2 uurtjes werken zonder iets te hoeven doen, maar dat valt vies tegen. Ik loop liever wat harder dan de hele tijd naar de klok te kijken!
Eindelijk mocht ik dan naar huis, aangezien er toch geen mensen meer zouden komen.
Normaal gesproken ga ik nooit met de bus en neem ik gewoon de fiets, maar door het slechte weer koos ik ervoor met de bus te gaan. Vanaf mijn werk is het nog iets van 5 minuutjes lopen naar het bushokje. Ik ben gaan rennen als een gek, want het regende zo hard dat je binnen 1 minuut al helemaal doorweekt ben. Dat rennen gaf me wel een grappig gevoel, moest zelfs lachen omdat ik in een fel rode jas keihard rende voor eigenlijk helemaal niks, want de bus kwam toch pas over een kwartier..
Eenmaal bij het bushokje was er helemaal niemand. Best een eng idee. Op een regenachtige avond, stil en koud in je eentje zittend in een bushokje. Het was koud en guur. Toch was het wel leuk naar de regen te luisteren. Neerstortend op de grond en de felle wind leek op een fluitend muziekje. 
Ik beeldde mij in hoe het thuis zou zijn lekker warm met de kachel aan en de regen buiten! Ik heb zelfs, heel stom, gezongen.. want er was toch niemand die mij zou horen. De 10 minuten gingen zo wel lekker snel voorbij en was ik alweer thuis voordat ik er erg in had!

Leave a Comment so far
Leave a comment



Leave a Reply

