Martinepoot’s Weblog


Proeven
April 3, 2008, 10:08 am
Filed under: Uncategorized

Wortel, als ik ergens een hekel aan heb is het wel wortel! vorige week was het dan zover een les waarin we gingen proeven, zonder dat wij van te voren wisten wat het was! meestal houd ik daar niet zo van. Alleen al het idee dat het iets vies is.. maar toch was het de moeite waard om eens te proeven zonder dat je ruikt en kijkt! Gelukkig wist ik al wel van te voren wat voor etenswaren we moesten proeven, wortel zat daar ook bij, jammer genoeg.. Voor mij was het niet moeilijk te raden wat het was. Je denkt niet meer aan de smaak maar meer aan de structuur. Aardappelpuree heel stroef en vast in tegenstelling tot bijvoorbeeld appelmoes heel zacht met hele kleine ,echt zandkorrel klein,  appelstukjes. Op die manier kon ik raden wat ik in mijn mond kreeg. Het was een goede ervaring is te eten op een andere manier en je te concentreren op wat je precies proeft en voelt. Je bent meer bewust van de geur, structuur en toch ook wel een beetje de smaak.

Leave a Comment so far
Leave a comment



Leave a Reply

