Martinepoot’s Weblog


pekingeendetong
May 20, 2008, 3:39 pm
Filed under: taste

Zondag kwam ik erachter hoe het was om met stokjes te eten. Een hele leuke ervaring, waarbij ik allerlei soorten dieren en combinaties van eten heb geproeft. De tong van een peking eend was daar een van, opzich nog best lekker.Je moet er alleen niet bij nadenken dat het zo’n klein tongetje is. Er waren nog veel meer rare dingen die ik heb gegeten, ik ben alleen de naam ervan kwijt. In ieder geval iets met garnalen en een soort wit glibberig spul eromheen. Het zag er heel chemisch en vies uit! niet echt aantrekkelijk, maar eenmaal  in mijn mond was het echt heel lekker. De buitenkant smaakte een beetje naar rubber, maar de binnenkant was heerlijk en smaakte naar een zacht bed van garnalen. Naar mijn mening kan je pas weten of iets lekker is als je het ook echt proeft.
De stokjes zorgde ervoor dat je langzamer ging eten en meer genoot van de smaken. Met mes en vork nam ik altijd grote happen en slik snel weg. Met stokjes at ik veel langzamer en ontdekte ik meer de structuur van het eten. Ik was er meer bewust van. Dit kwam vooral omdat je met stokjes niet zoveel in een keer kan eten, dus je moet wel kleine hapjes nemen. Het was leuk om zo eens een keer te eten en ik denk dat ik het wel vaker ga doen om meer te kunnen genieten van wat je proeft.

Leave a Comment so far
Leave a comment



Leave a Reply

