Martinepoot’s Weblog


stewardess
May 20, 2008, 3:31 pm
Filed under: feel

afgelopen zaterdag was het dan zover.. mijn eerste werkdag op mijn nieuwe werk bij het Deltahotel. Na het sollicitatiegesprek was ik al niet zo enthousiast meer, omdat het allemaal zo netjes was. De serveersters leken meer op nummers dan op echte mensen. Sloof tot aan je enkels, een net donkerblauw rokje en een bloes met nette schoentjes.. het had iets weg van een stewardess. Ik begon om 12 uur, een high-tea voor 150 man. valt best mee alleen zo saai, niet echt contact met de mensen en allemaal zo groots. De collega’s die ik moest leren kennen.. het waren er zoveel! voor het eerst voelde ik mij niet op mijn gemak en voelde ik mij onzeker.. dat heb ik lang niet meer gehad, maar hier bloeide het echt weer op. Toen het uiteindelijk 18.00 was dacht ik toch wel klaar te zijn, jammer genoeg niet.,. ik moest door tot 22.00!!! wat een tegenvaller en dan nog iets moeten doen waar je je doodongelukkig voelt. Eenmaal thuis heb ik meteen de beslissing genomen ontslag te nemen. Normaal geef ik het nooit zo snel op, maar mijn gevoel was dit keer sterker dan het verstand die dacht aan het geld. Liever tijdelijk geen geld dan iets doen waar ik echt met tegenzin naar toe ga en het me meer tijd kost dan dat ik er plezier van heb. Deze dag stop ik niet weg om het zo snel mogelijk te vergeten, want ik ben weer een ervaring rijker en ik heb nog nooit zo snel een beslissing genomen.

Leave a Comment so far
Leave a comment



Leave a Reply

